Welcome
Welkom op het Dwerghamsterforum,

Op dit forum worden dingen besproken over Dwerghamsters.
U bent nu te gast op ons forum en wij hopen u vaker te zien.
Ook vinden wij het gezellig als u ons forum komt versterken met uw aanwezigheid.

Veel plezier en tot gauw.

Met vriendelijke Groet,

Het beheer Vlindchi.

bijtertje

Vragen over de Algemene dingen die ergens anders niet thuis hoort.

Moderators: Vlindchi, Sun-Light

bijtertje

Postby Raven on Fri Jun 27, 2008 7:21 pm

Hallo,

Hoewel ik mijn hamster heel schattig vind is het wel een bijtertje, ze blijft ook echt in je vel hangen.
De eerste twee a drie keer schrok ik hier van maar nu niet meer. Maar ze blijft wel bijten en flink ook.
Heb er nog geen echt wondjes aan over gehouden, maar durf haar niet goed meer op te pakken. Ik ben bang dat als ze me dan onverwachts bijt ik haar laat vallen.
Heeft iemand tips?
Ze komt uit de dierenwinkel ( ik heb haar van mijn ouders gekregen )
Zou het kunnen zijn dat ze daarom ook helemaal niet tam is en daarom ook bijt?
Nou dat waren mijn vragen wel geloof ik
Raven
Garnaaltje

Postby Nina on Fri Jun 27, 2008 9:04 pm

Hoelang heb je Raven al?
Waarschijnlijk moet ze nog wat wennen. Met veel geduld zal dat zeker lukken. Mijn rus heb ik tam gekregen met... eten. De liefde en het vertrouwen van de hamster gaat ook door de maag :P Ook niet meteen proberen oppakken enzo. Je zou zelf ook bang zijn moest er een vreemd, maar vooral zeer groot wezen je zomaar oppakken hé :) Een beetje vergelijkbaar. Ik denk dat Raven gewoon nog wat tijd nodig heeft.
Mijn José was ook een ferm bijtertje in het begin, maar ondertussen slaapt ze al in mijn hand soms :+:
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Raven on Fri Jun 27, 2008 9:17 pm

Ik heb haar inderdaad nog niet zo lang. had al wel ergens gelezen om een nachtje te slapen met een zakdoek of iets anders zodat je hamster kan wennen aan je geur. Dus dat ga ik ook even proberen en heel veel geduld en eten voor de hamster denk ik zo haha.
Raven
Garnaaltje

Postby Sun-Light on Sat Jun 28, 2008 7:48 am

dan hou je niet veel doek over
als het een tralie kooit is
waarneer bijt ze als je haar wil oppakken of ook anders?
en als je eens probeerd om heel rustig op haar af te komen en eerst te laten ruiken en dan heel voorzichtig pakt?
Sun-Light
Moderator

Postby Raven on Sat Jun 28, 2008 8:33 am

Ze bijt gewoon in mijn hand op het moment dat ik die erin steek om haar te laten wennen zeg maar.
ze komt heel voorzichtig op me af lopen snuffelt even en bijt dan en ze bij behoorlijk moet ik zeggen. de eerste keer knabbelde ze alleen een beetje. Probeer altijd zo voorzichtig mogelijk mijn hand in haar kooitje te leggen en op dit moment pak ik haar nog niet op, ik heb het idee dat ik haar daarmee alleen maar banger maak. Dus als ik haar eruit laat doe ik dat meestal met een doosje daar loopt ze zelf in en zelf weer uit.
Raven
Garnaaltje

Postby jana on Sat Jun 28, 2008 9:12 am

Als je jouw hamster nog niet zolang hebt zal ze waarschijnlijk inderdaad nog niet tam zijn.. Maar met eten uit je handen geven.. dit werkt niet bij alle hamsters.
En ik wil zeker niet je moed afnemen maar om eerlijk te zijn, ik zit hier ook met een hamstertje dat bijt, ze bijte vanals ik haar had, en nu na 1 jaar en zoveel maand bijt ze nog steeds, bij haar zit het in haar karakter. mijn andere hamster heeft nooit gebeten en is een echt schatje.. mijn vorige hamster beet ook in het begin maar haar heb ik dan wel tam gekregen en bij haar zat het dus niet in het karakter..
dus nog een tip:
voor je haar opneemt, haal je handen goed door haar bodembedekking, dan ruiken je handen naar haar nest en dat is vertrouwt.. dit heeft bij mij geholpen.
jana
Keurings Dwerg

Postby Raven on Sat Jun 28, 2008 9:20 am

Oke bedankt voor de tip dat ga ik zeker doen. En ik houd ook wel in mijn achterhoofd dat ze het misschien in haar karakter zit. maar ik heb haar nog niet zo lang dus kan het eigenlijk nog niet echt zeggen.
Raven
Garnaaltje

Postby jana on Sat Jun 28, 2008 9:23 am

Nog een tip:
Heb heel veel geduld!!
hamsters krijg je niet tam van de ene dag op de andere ;)
jana
Keurings Dwerg

Postby Raven on Sat Jun 28, 2008 9:53 am

nou dat laatste had ik ook niet verwacht hoor haha want heb twee ratten gehad en die waren ook niet in 1 dag tam. Gelukkig niet, vind het ook wel een uitdaging hoor. Maar heb nog geen ervaring met hamsters dus alle tips zijn welkom
Raven
Garnaaltje

Postby Nina on Sat Jun 28, 2008 12:19 pm

Die zakdoek moet er niet persé aan hoor, mijn hamster begon er een nestje mee te maken en ze liet het doekje helemaal heel. Maar ze bijt eigenlijk nooit echt haar dingen kapot. Karton laat ze altijd heel. Er hangt gewoon zeer veel af van het karakter van het beestje.
Veel succes er nog mee :D
Ook tegen het hamstertje praten helpt, omdat ze dan went aan je stem :)
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Sun-Light on Sat Jun 28, 2008 1:18 pm

hier hoef je dat niet te doen
daar blijft niks van over
Sun-Light
Moderator

Postby Raven on Mon Jul 07, 2008 7:28 am

Even een updat:

Ze knabbelt nog steeds aan mijn vingers als ik haar eruit wil halen. Als ze uit haar kooi is doet ze dit niet. Tegenwoordig mag ik haar voorzichtig oppakken. En eenmaal uit de kooi is er niks aan de hand en bijt ze eigenlijk helemaal niet meer.

Ik dacht ik laat even weten hoe het nu gaat.
Raven
Garnaaltje

Postby Vlindchi on Mon Jul 07, 2008 9:09 am

gewoon rustig benaderen.. Dwerghamsters zijn prooi dieren in het wild. dus als jij ze snel benaderd lijkt het net of een roofdier ze pakt.. Klinkt misschien een beetje raar.

Pak haar gewoon rustig op telkens en geef haar snoepjes als ze op je hand zit.. dan vind ze het misschien leuk om eruit te gaan.
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Postby Nina on Mon Jul 07, 2008 2:20 pm

Leuk dat ze al zoveel is verbeterd :D
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby jana on Fri Jul 11, 2008 11:25 am

Je bent op de goede weg ;)