Welcome
Welkom op het Dwerghamsterforum,

Op dit forum worden dingen besproken over Dwerghamsters.
U bent nu te gast op ons forum en wij hopen u vaker te zien.
Ook vinden wij het gezellig als u ons forum komt versterken met uw aanwezigheid.

Veel plezier en tot gauw.

Met vriendelijke Groet,

Het beheer Vlindchi.

Dag Winnie

Overleden Hamsters die naar de Regenboogbrug zijn gegaan zetten we hier nog 1 keer in het zonnetje

Moderators: Vlindchi, Sun-Light

Dag Winnie

Postby astrid86 on Fri Oct 17, 2008 6:35 pm

Sinds vanavond is het dan zover, ik heb nog maar 1 hamster over :(

Sinds september ging Winnie achteruit. Begin deze maand gingen zijn achterpoten achteruit, hij kon ze steeds minder bewegen. Vandaag waren zijn poten zo stijf dat hij koprollen maakte, maar hij zakte ook telkens in elkaar. Ergens wilde hij toch nog uit zijn hok, in de ren had hij voor het eerst in zijn leven geen interesse meer in zijn looprad in de ren, het enige wat hij deed was slapen…
Ik snel de dierenarts opgebeld, want ja hoe snel zou Winnie vertrekken en ik wilde Winnie een maandag niet zo aan zijn oppas voor die week geven. In het vervoersbakje bleef hij voor het eerst in zijn leven rustig, hij ging gewoon liggen. De dierenarts kon hem zo pakken, geen gegil geen gespartel (normaal krijg je hem nooit te pakken, zo ja gilt hij de hele tent bij elkaar). Verbazend genoeg gaf Winnie zelfs geen kik toen hij de spuit kreeg, hij bleef gewoon doodstil in de hand van de dierenarts liggen. Daarna heb ik hem voor het eerst en voor het laatst op me hand gehad, zo eigenwijs als Winnie was wilde hij op zijn buik liggen.
De dierenarts schrok er ook van hoe mager Winnie was, zijn hele bekken zag je duidelijk. Er was niks meer van hem over :(

Ik zal het begin van zijn verhaal vertellen:
In januari 2007 op een zaterdag ging ik weer eens bij wat dierenwinkels kijken om de tijd te doden, in 1 van die winkels zag ik 3 robbies in een bak samen met 1 konijn en 1 cavia. Een robbie werd de hele bak door gejaagd en dat beestje liep een partij te gillen en tegen de ruiten op springen. Ik naar huis en een half uur later stond ik daar met een vervoersbak en er werd nog steeds 1 robbie door de bak gejaagd. Deze heb ik toen meegenomen naar huis. Volgens de dierenwinkel ging het om 2 mannen en 1 vrouw, dus misschien was het ruzie om die vrouw??
De zaterdag dat ik Winnie (eerst had ik hem Jochem genoemd) had gehaald, me schoonzus was dapper genoeg om hem op te pakken en toen ontsnapte hij ook.
Image

Image

Ik had toen geen plek voor hem, maar ik wist dat Annieaardbei Roe een mannetjes robo alleen had. Dus ik gevraagd of ze Roe wilde koppelen en ik heb Winnie vanaf Schiedam naar Enschede gebracht.
Ik ben bij het koppelen erbij geweest, Winnie en Roe gingen samen in een vervoersbakje na wat gestribbel en gerij op elkaar gingen ze in de kooi. Helaas halverwege februari maakte Winnie ruzie met Roe en zijn ze uiteindelijk weer gesplitst.
Image

Image

Image

Tijdens de Exoknaag ergens in april 2007 dacht ik kreeg ik Winnie weer terug.
Hier een aantal foto’s van zijn lang leventje hier, hij heeft idd vaak in andere kooien gezeten (aqua, mini duna, gabber rex, duna fun, ferplast rainbow, gabber jolly)
In zijn aqua
Image

Image

Image

Image

Image

Winnie buiten in zijn vervoersbakje, zodat ik zonder flits foto’s van hem in het zonnetje kon maken
Image

Image

Kijkend naar horizon
Image

Image

Image

Angstig maar nieuwsgierig, typisch Winnie
Image

De boter die ik gebruikte om zijn Rolly-radjes mee te smeren vond hij ook erg lekker
Image

Ook hij had bad hair days
Image

Bedelend achter tralies, ineens wilde Winnie af en toe aandacht door snoepjes aannemen en af en toe een snelle aai..
Image

Meneer heeft avond lang aan dit huisje lopen krabben tot ik het eigenlijk echt zat was :lol:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Hier pakte hij een snoepje van mij :+:
Image

Image

Image

Toen hij weer terug was van zijn 6 maanden logeren bij iemand anders vanwege mijn afstudeerstage wilde Winnie zelfs uit zijn kooi :o Dat verbaasde mij, normaal ging hij krijzen als hij uit zijn kooi was. Hij heeft een half jaartje van de ren genoten, bijna elke avond wilde hij eruit.
Image

Deze zomer kreeg hij voor een keer zand ipv vlasvezel als bodem bedekking, maar het werd al snel een stoffige bedoeling
Image

Image

Vanuit dit huisje ging je Gabber Jolly, je laatste kooi verkennen. Binnen 1 dag was meneer helemaal gesetteld in zijn kooi.
Image

Omdat je kaal werd en veel jeuk had, heb ik anti-parasiet op je gedaan in de ren ging je al snel rollen
Image

In het 30 cm rad, deze werd al snel te zwaar voor hem
Image

De dag nadat Lisha dood ging deed hij ineens precies zoals Lis altijd deed in de glazen pot
Image

In september heeft hij 2 keer een soort van beroerte gehad, hij was ineens onrustig en even later kon hij niet meer staan. De volgende dag liep hij dan weer wiebelig, sindsdien werden zijn achterpoten stijver en stijver
Image

Image

En vandaag is hij dan ingestort op een leeftijd van 1 jaar en 10 maanden. Winnie heeft Max, HenQ, Lisha en Sandy zien komen en zien gaan. Winnie heeft Demi en Sam zien gaan en Tahra zien komen. Dus ja hij is altijd een vast factor op de achtergrond geweest voor mij en nu moet ik verder zonder hem :(
Groeten van Astrid en Tahra
astrid86
Jonge Dwerg

Postby jana on Sat Oct 18, 2008 9:42 am

:(
heel veel sterkte !!
jana
Keurings Dwerg

Postby Nina on Sun Oct 19, 2008 8:18 am

:cry:
Dag mooie jongen...
Veel sterkte :(