Welcome
Welkom op het Dwerghamsterforum,

Op dit forum worden dingen besproken over Dwerghamsters.
U bent nu te gast op ons forum en wij hopen u vaker te zien.
Ook vinden wij het gezellig als u ons forum komt versterken met uw aanwezigheid.

Veel plezier en tot gauw.

Met vriendelijke Groet,

Het beheer Vlindchi.

Hamster doet anders dan anders

Vragen over de Algemene dingen die ergens anders niet thuis hoort.

Moderators: Vlindchi, Sun-Light

Hamster doet anders dan anders

Postby Raven on Sat Jun 28, 2008 10:55 pm

De titel van dit topic is misschien een beetje vreemd en het is ook al heel laat, maar ik wil dit graag even van me afschrijven.
Ik heb geen goed gevoel over mijn hamster, Ik ben nu zoals vele weekenden bij mijn vriend en ook hier hebben we een mooi kooitje voor haar.
Vanavond ging ze ineens in haar radje liggen op haar buikje met haar oogjes open. Terwijl ze normaal eigenlijk altijd in haar huisje slaapt. Ik vond het er zo raar uitzien, op het moment dat je haar kooi open doet komt ze wel weer in beweging, maar uiteindelijk gaat ze daar weer liggen. Misschien maak ik me wel druk om niks, maar heb er gewoon niet zo'n goed gevoel over. En misschien is het ook wel beginnelingsangst. En ik hoop dat ik hier morgen kan posten dat alles oke is en er niks aan de hand is. Ik hoop ook niet dat iemand het vervelend vind dat ik dit topic geopend heb, anders doe er maar een slotje op.
Nogmaals voor mij voelt het gewoon niet goed, maar hier is niemand die mij echt serieus neemt heb ik het gevoel

liefs,
Raven
Garnaaltje

Postby Vlindchi on Sun Jun 29, 2008 8:55 am

hmm.. Hoe oud is ze?
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Postby jana on Sun Jun 29, 2008 8:57 am

Het kan van de warmte zijn, dat ze buiten haar huisje ging liggen slapen. Mijn hamsters doen dit ook vaak, en ze doen ook niet altijd direct hun oogjes dicht... en als ze mij dan horen komen doen ze hun oogjes open maar blijven ze wel liggen.. Dus volgens mij is het gewoon van de warmte.. Het was gisteren wel niet zo heel warm, maar als ze ergens staan waar de zon aan hun kan of naast een venster word dit voor die diertjes wel heel vlug te warm.

edit: wat bedoel je eigenlijk met hier is niemand die mij serieus neemt? bedoel je op het forum (want dan klopt dit volgens mij niet echt) of bij jou thuis? sorry, maar het komt beetje verwarrend over voor mij.
jana
Keurings Dwerg

Postby Raven on Sun Jun 29, 2008 9:59 am

nou ja vannacht was ze ineens weer heel actief gelukkig. dus misschien is het inderdaad de warmte geweest.
En ik bedoelde niet het forum maar bij mijn vriend thuis. Hier voel ik me juis wel heel erg serieus genomen
Raven
Garnaaltje

Postby Nina on Sun Jun 29, 2008 12:09 pm

Maar ik moet zeggen dat ik Raven er niet zo jong meer vind uitzien. Misschien eens contact opnemen met de dierenwinkel vanwaar ze komt. Misschien weten zij iets meer over haar achtergrond :)
Hopelijk was het gewoon de warmte :)
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Raven on Sun Jun 29, 2008 8:01 pm

ja dat zal ik zeker eens doen, weet idd niet precies hoe oud ze is.
Maar goed vandaag liep ze weer net zo vrolijk rond als anders haha en ik mag haar nu zelfs al voorzichtig aaien dus ik boek vooruitgang

Zou ik ook mogen vragen waar aan je ziet dat Raven al wat ouder is? Ben daar heel nieuwschierig naar. :oops:
Raven
Garnaaltje

Postby Nina on Sun Jun 29, 2008 10:32 pm

Haar vachtje is wat warrig.
Ze is ook wat dunnetjes, oudere hamsters vermageren. Als jonge hamsters mager zijn ziet het er, naar mijn mening, anders uit.
Ze heeft ook de neiging om met een hoog ruggetje te lopen.
Wat wel kan is dat ze al een tijdje in die dierenwinkel zat en dat ze mss al die tijd slecht verzorgd is en dat ze een te klein radje had. Misschien dat ze er daardoor al wat 'uitgeleefder' uitziet. Maar dat alles wil niet zeggen dat Raven nog maar enkele weken te leven heeft hoor. Iemand die ik ken heeft een rusje die vier werd, al was dat wel een diertje van een fokker
Ik zou gewoon eens langsgaan bij de dierenwinkel, als ze een beetje vriendelijk zijn, zullen ze je wel uitleg willen geven :)
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Sun-Light on Mon Jun 30, 2008 6:10 am

ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken
Sun-Light
Moderator

Postby Raven on Mon Jun 30, 2008 8:09 am

ik ga morgen even naar de dierenwinkel om eens wat meer informatie te vragen over haar
Raven
Garnaaltje

Postby Raven on Tue Jul 01, 2008 6:48 pm

Nou ben vandaag bij de dierenwinkel geweest. Daar zeiden ze dat ze niet veel ouder geweest zou zijn dan 9 a 10 weken. Kijk heb er geen verstand van dus ik spreek jullie zeker niet tegen. Verder hadden ze weinig informatie. Nou ja dat is wat mij verteld is en ik dacht ik post het hier even
Raven
Garnaaltje

Postby Nina on Tue Jul 01, 2008 10:31 pm

Tja, dierenwinkels weten vaak niet veel over de hamsers die ze binnen hebben.
Misschien is ze gewoon niet erg goed verzorgd in die winkel en ziet ze er nu wat 'oud' uit.
Heb je gekeken hoe de andere hammies erbij zaten? Misschien dat je daar iets uit kon afleiden.
Maar het zal wel inorde zijn met Raven :)
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Raven on Wed Jul 02, 2008 7:11 am

nou ja de andere hammies lagen een beetje bij elkaar te slapen haha dus heb ze niet echt gezien. Heb wel gezien dat ze een open radje hadden en naar mijn mening wel een klein radje ( als ik die vergelijk met die van mij )
Raven
Garnaaltje

Postby Sun-Light on Wed Jul 02, 2008 8:17 pm

een open wieltje is ook gevaarlijk
maar de dierenwinkels doen die er altijd in
als ze er een wieltje in zetten
Sun-Light
Moderator

Postby Raven on Thu Jul 03, 2008 8:25 am

ja dat klopt wel volgens mij, want ben ik meerdere dierenwinkels geweest de laatste tijd en overal zie je een open radje dat snap je toch niet, ze zouden toch moeten weten dat dit gevaarlijk is
Raven
Garnaaltje

Postby Sun-Light on Thu Jul 03, 2008 6:23 pm

eigenlijk weten de meeste dierenwinkels niet veel van de dieren. je hoort heel vaak dat ze je iets heel verkeerds mee geven. bv het is een mannetje van plek een vrouwtje. of ze geven voor kinderen een roborovski mee terwijl dat helemaal niks voor kinderen is
of smeren hamsterwatten aan die gevaarlijk zijn en je helemaal niet moet geven

maar nu weer ontopic mensen
Sun-Light
Moderator

Next

Return to Algemeen