Welcome
Welkom op het Dwerghamsterforum,

Op dit forum worden dingen besproken over Dwerghamsters.
U bent nu te gast op ons forum en wij hopen u vaker te zien.
Ook vinden wij het gezellig als u ons forum komt versterken met uw aanwezigheid.

Veel plezier en tot gauw.

Met vriendelijke Groet,

Het beheer Vlindchi.

motten in eten?

Alles over voeding kunt u hier kwijt.

Moderator: Vlindchi

motten in eten?

Postby jana on Fri Jul 11, 2008 11:29 am

Ik had hier nog een beetje overschot staan van een zak eten. (ik doe mijn eten altijd in een doos omdat dit makkelijker is om dan aan mijn hamsters te geven)
Vandaag was mijn doos bijna leeg en ging ik ze opvullen met dat overschotje, maar toen ik die zak open gedaan had, en even aan de kant had laten staan kwamen er 2 motten uit gevlogen.. Waarschijnlijk eitjes die uitgekomen zijn die in dat voer zaten? (ik schep mijn voer zelf bij de dierenwinkel)
Kan ik dit eten nog altijd geven of is het te gevaarlijk? Stel dat er nog eitjes inzitten, en mijn hamsters die zouden opeten .. Ik weet het niet. Naar mijn gevoel zat er in het "eerste deel" van die zak geen eitjes, toch niet dat ik gezien heb.
jana
Keurings Dwerg

Postby Nina on Fri Jul 11, 2008 12:06 pm

Vreemd, ik denk dat ik het niet meer zou geven, als het toch het laatste reste was ;)
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby jana on Fri Jul 11, 2008 4:05 pm

ja, ik noem het wel overschot, maar het is nog redelijk veel.. Ik had mijn zak iets te vol gevuld.
Nu, als het beter is dat ik het niet meer geef dan doe ik het gewoon weg daar niet van, maar ik hoop dat ik nog wat meer antwoorden krijg, ondertussen heb ik wel nog wat van het geen niet in die zak zat (of toch niet meer). En als iedereen denkt dat het beter is om nieuw te gaan kopen dan ga ik dat volgende week gaan doen :)
jana
Keurings Dwerg

Postby Rubie on Sat Jul 12, 2008 11:08 am

Hoi,

Met dit warme weer komen er veel motjes en die leggen de eitjes vaak in die zakken. Dat doen ze omdat de larfjes die zaden eten. Die larven zijn net maden in een soort spinnenwebje.

Wat je kan doen is het voer een dagje of 2 invriezen en dan laten ontdooien. Dan ben je er vanaf.

Ook zie je nog wel es hele kleine kevertjes in het voer zitten. Waar dat graan verbouwt word, leggen die kevers de eitjes in de zaden, en die eitjes komen dan bij jou thuis uit..
GreetZzz Ruben..
Rubie
Garnaaltje

Postby Rubie on Sat Jul 12, 2008 11:10 am

Trouwens...
Je heb je voer bij een petsplace oid gekocht zeker?
Die hebben die schepbakken en dat trekt nog meer van die beestjes aan..

Het is wel handig die schepbakken maar ik zou toch eerder voer kopen in een dichte verpakking..

Groetjes.
GreetZzz Ruben..
Rubie
Garnaaltje

Postby jana on Sat Jul 12, 2008 11:25 am

Neen, het voer is niet gekocht bij petsplace..
Maar het zat wel in die schepbakken, en ik koop dat voer omdat mijn hamsters daar alles van op eten, terwijl bij dichte zakken ik altijd de helft ofzo moet weggooien omdat ze het niet willen opeten..

En bedankt voor de tip van het in te vriezen.. Ik ga dit doen. :)
jana
Keurings Dwerg

Postby Sun-Light on Sat Jul 12, 2008 5:51 pm

klopt hebben wij ook een keer gehad
en hadden we het in de diepvries gedaan en we waren er gelijk van af :D
Sun-Light
Moderator

Postby Vlindchi on Sun Jul 13, 2008 3:00 pm

Rubie wrote:Hoi,

Met dit warme weer komen er veel motjes en die leggen de eitjes vaak in die zakken. Dat doen ze omdat de larfjes die zaden eten. Die larven zijn net maden in een soort spinnenwebje.

Wat je kan doen is het voer een dagje of 2 invriezen en dan laten ontdooien. Dan ben je er vanaf.

Ook zie je nog wel es hele kleine kevertjes in het voer zitten. Waar dat graan verbouwt word, leggen die kevers de eitjes in de zaden, en die eitjes komen dan bij jou thuis uit..

Inderdaad 2 daagjes invriezen en dan laten ontdooien.
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Return to Voeding