Welcome
Welkom op het Dwerghamsterforum,

Op dit forum worden dingen besproken over Dwerghamsters.
U bent nu te gast op ons forum en wij hopen u vaker te zien.
Ook vinden wij het gezellig als u ons forum komt versterken met uw aanwezigheid.

Veel plezier en tot gauw.

Met vriendelijke Groet,

Het beheer Vlindchi.

vies kontje

Hier kunt u alles vragen over de Gezondheid en welzijn van uw dier.

Moderator: Vlindchi

vies kontje

Postby Nina on Thu Apr 03, 2008 1:29 pm

Na het bolletje onder haar okseltje (dat er nog steeds is), het schijnsterven (niet meer gebeurd) en het vieze oortje (is nog steeds een beetje vies), nu ook een vies kontje :?
Soms is haar poep wat vochtig, alsof ze in haar plas heeft gezeten. Als ik haar dan uit haar hok haal, dan voel ik in het huisje waar ze uitkwam, maar daar voelt niets nat aan :?
Daarnet was het weer zoiets. Ik heb haar vast en voel plots dat het wat nattig wordt, als ik kijk is haar poepje nat en hangt er ook een ondoorzichtig wittig "kloddertje" aan. Plassen op mijn hand doet ze al heel lang niet meer. Eerst dacht ik gewoon dat het komt omdat ze ouder wordt, oude mensen kunnen ook moeilijker hun plas ophouden, maar nu met dat wittige kloddertje begin ik me toch vragen te stellen... Ik weet niet of ik het een beetje goed heb uitgelegd, maar kom :)
Wel zielig voor haar, ze heeft echt van die kwaaltjes, al lijkt ze er niet veel last van te hebben.
Wat zou het kunnen zijn? Moet ik me zorgen maken?
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Vlindchi on Thu Apr 03, 2008 1:39 pm

inderdaad oudere dieren kunnen hun plas ook moeilijker ophouden.. maar een wit kloddertje? Misschien heeft ze wel wormen? of een ontsteking van binnen.
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Postby Nina on Thu Apr 03, 2008 2:01 pm

Ze heeft het niet zo heel vaak, maar zo af en toe. Het lijkt een beetje op een snottertje ofzo :P
Ik voel ook soms aan haar buikje, maar ik weet juist niet of wat ik voel iets verkeerd is of niet omdat ik vroeger nooit echt voelde aan haar buikje... Als ze wormen zou hebben, zou ze dan niet moeten afvallen? Want dat doet ze niet.
Ik voel wel wat knobbeltjes, maar dat kunnen evengoed haar darmpjes zijn. Het is niet echt hard ofzo.
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Vlindchi on Thu Apr 03, 2008 2:04 pm

ja dan moeten ze inderdaad afvallen.
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Postby Nina on Thu Apr 03, 2008 2:07 pm

Dat doet ze niet, dus wormen denk ik niet. Zou een baarmoederontsteking kunnen? Al zou ze dan ook moeten afvallen zeker? Ze valt niet af en ziet er nog gezond uit. Haar vachtje blinkt mooi, het dunt uit, maar dat is de leeftijd.
Hoe moet een russenbuikje aanvoelen? Hier en daar een zacht bultje, zijn dat de darmpjes en ingewandjes?
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Vlindchi on Thu Apr 03, 2008 2:09 pm

Baarmoeder ontsteking zou moeten stinken en haar buikje zou hard moeten zijn. dus dat is het ook niet.
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Postby Nina on Thu Apr 03, 2008 2:14 pm

Ik zal nog eens voelen aan haar buikje, kijken of ik iets verdachts voel... Ik laat vanavond nog iets weten.
Oja, ze vindt het niet erg als ik aan haar buikje voel.
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Return to Gezondheid & Welzijn.