Welcome
Welkom op het Dwerghamsterforum,

Op dit forum worden dingen besproken over Dwerghamsters.
U bent nu te gast op ons forum en wij hopen u vaker te zien.
Ook vinden wij het gezellig als u ons forum komt versterken met uw aanwezigheid.

Veel plezier en tot gauw.

Met vriendelijke Groet,

Het beheer Vlindchi.

ze ligt soms erg stil en loopt moeilijk

Hier kunt u alles vragen over de Gezondheid en welzijn van uw dier.

Moderator: Vlindchi

ze ligt soms erg stil en loopt moeilijk

Postby punk-girl on Sun Apr 20, 2008 1:22 pm

Ik kwam net beneden en toen lag Twinkie, mn rusje, heel stil op de bodem van d'r kooi, ik ging voorzichtig met mn hand haar aaien en ze reageerde nergens op, ik heb haar heel voorzichtig opgepakt en ze werd toen wel weer een beetje wakker en ik heb haar na een tijdje terug gezet, maar na een kwartier ofzo lag ze weer op de bodem van de kooi, met haar oogjes half dicht en ze reageerde weer nergens op, toen ze weer een beetje bij kwam liep ze erg moeilijk, alsof ze heel erge pijn had, ik heb haar nu in een vervoersbakje met zaagsel, haar nestmateriaal en eten in mijn kamer gezet om op d'r te letten, maar het gaat echt niet goed met d'r, wie weet wat het is en wat moet ik doen?? Geen een dierenarts is nu bereikbaar, omdat het dus zondag is, en ik ben zo bang dat ze het niet haalt, ze is pas 9 weken!! :cry: :cry:

Ze wil ook helemaal niks eten of drinken en niks boeit haar, ik haalde net even het nestmateriaal weg om haar te controleren maar ze keek me alleen een beetje aan en verder helemaal niks, normaal komt ze naar je toe en kan je haar eten geven of wat dan ook, maar nu boeit het haar niet..
punk-girl
Garnaaltje

Postby Nina on Sun Apr 20, 2008 1:33 pm

Welkom hier :)
Ik denk dat Vlindchi je wel zal kunnen helpen met iets, zij heeft een hamsetry en al veel ervaring met hamsters. Misschien kan Sun-light ook helpen, want dat is de zus van Vlindchi.
Zoals je ziet is dit nog een beginnend forum, dus mss krijg je nog niet meteen antwoord, maar vanavond zal er wel al reactie zijn denk ik :)
Ik zou haar zeker vanacht goed in de gaten houden en dan morgen naar de DA gaan. Misschien heeft ze hetzelfde al José eens had. In de onderwerplijst staat een onderwerp over schijnsterven, mss is het dat ook. José was toen ook erg vreemd aan het doen.
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby punk-girl on Sun Apr 20, 2008 1:40 pm

Ik heb het gelezen ja, van dat schijnsterven, maar daar lijkt het eigenlijk niet op. Alleen vraag ik me af, is het beter als ik haar in dat vervoersbakje bij mij laat vannacht of als ik haar in d'r eigen kooi doe? Haar kooi staat namelijk beneden en ik wil graag toezicht houden, maar ik weet niet of het zo slim is om haar daar terug te doen aangezien ik daar minder controle heb over d'r omdat het dus stukken groter is dan dat vervoersbakje (die is ongeveer 30x15) en ze daar veel speeltjes heeft waarin ze vast kan zitten ofzo, omdat ze nu dus zo sloom is. Ik wil best op de bank slapen als het beter is om haar in haar kooi te doen, maar wat vinden jullie, moet ik haar in dat vervoersbakje laten (met zaagsel en eten enzo) of is het beter om haar in haar eigen kooi te laten?
punk-girl
Garnaaltje

Postby Nina on Sun Apr 20, 2008 1:45 pm

Kan je niet de kooi bij je zetten? Ik denk dat het beter is om haar in een bekende omgeving te laten.
Sinds wanneer deed ze zo, was het sinds je de kooi had gekuist? Mss was het dan toch een soort stressaanval ofzo :?
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby punk-girl on Sun Apr 20, 2008 1:49 pm

Ik heb eergisteren, dus vrijdag, de kooi verschoond maar zaterdag merkte ik niks van d'r, e was zelfs (wat normaal nooooit is) 's middags even wakker om eten te halen en ik kon haar toen ook gewoon aaien en ze zag er prima uit, het is sinds ong. vanmiddag 2 uur dat ze zo is, ik was om 1 uur nog beneden en toen hoorde en zag ik niks en toen ik een uur daarna weer terug kwam, lg ze daar dus.

Ik ga eens kijken of ik haar bij mij kan zetten met haar eigen kooi.
punk-girl
Garnaaltje

Postby Marloes on Sun Apr 20, 2008 1:51 pm

Voelt ze verder wel gewoon warm aan?
Liefs Marloes en alle hamsters uit Hamstery Bellisimo
Marloes
Garnaaltje

Postby Sun-Light on Sun Apr 20, 2008 2:00 pm

uit jou beschijving kan ik niet echt opvatten wat ze heeft
maar ik zou haar wel wat brinta geven
gewoon in een bakje
zet ook een bakje met water er neer en kijk of ze daar wel uit drinkt en uit het brinta bakje eet
Sun-Light
Moderator

Postby punk-girl on Sun Apr 20, 2008 2:51 pm

Helaas, het heeft niet mogen baten.. :cry: Ik snap er niks van, ik had haar vast en ze bewoog ook enzo en legde haar weer terug en binnen een half uur was ze dood..

Lieve lieve Twinkie, ik zal je nooit vergeten!! :cry:

Mag hier een slotje op?
punk-girl
Garnaaltje

Postby Sun-Light on Sun Apr 20, 2008 3:17 pm

veel sterkte
Sun-Light
Moderator

Postby Marloes on Sun Apr 20, 2008 3:26 pm

Sterkte! :(
Liefs Marloes en alle hamsters uit Hamstery Bellisimo
Marloes
Garnaaltje

Postby Nina on Sun Apr 20, 2008 3:29 pm

Heel veel sterkte :(
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Vlindchi on Sun Apr 20, 2008 4:47 pm

Veel sterkte!

Is ze zelf gefokt of door een fokker die je kent gefokt?
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Postby punk-girl on Sun Apr 20, 2008 6:10 pm

Bedankt iedereen!

Ik kende de eigenaar niet, zij fokte niet, ze had eenmalig een nestje, maar ik weet nu wel dat als ik ooit nog een hamster neem, dat ik wel goed ga zoeken naar een goede betrouwbare fokker o.i.d.
punk-girl
Garnaaltje

Postby jana on Wed Apr 23, 2008 12:20 pm

heel veel sterkte!
jana
Keurings Dwerg

Return to Gezondheid & Welzijn.