Ik weet dat russen in de winter of wanneer er weinig licht in huis is in wintervacht gaan en dat ze hierbij kunnen afvallen. Bij russen die het voor het eerste keer doormaken kunnen ze extreem veel afvallen, waarschijnlijk omdat het lijfje het allemaal niet gewend is.
Lisha was een mooie warme oranje Mandarijn, maar in september begon ze steeds lichter te worden qua kleur en gewicht. In oktober was ze spierwit met een mandarijn kleurige aalstreep. Ze is in deze periode 10 gram kwijt geraakt (van ongeveer 70 naar ongeveer 60 gram).
Eind februari/begin maart viel ze weer 10 gram af (van ongeveer 60 gram naar ongeveer 50 gram) en raakte ze haar ondervacht die ze had gekregen toen ze in wintervacht ging kwijt en werd ze wit met een vleugje mandarijn erdoor. Maar sinds dien is ze dus nog maar 50 gram en heeft ze een vrij open vacht.
Weten jullie soms of ze nu bezig is met haar wintervachtje, maar dat het voor ons niet merkbaar is?
Ik weet zelf niet hoelang ze er normaal over doen omdat Lis mijn eerste rus is en zij doet dit ook voor het eerst.
Lisha eet nog normaal, is ook normaal actief. De oppasser geeft Lisha naast haar normale voer nog extra pitjes en zaden maar ze wordt niet zwaarder.
Lisha eerst voor de wintervacht
Zo loopt Lisha er nu bij
Lisha is nu 1 jaar en net geen 1 maand