Hallo allemaal,
Ik ben Sipke jan en ben 19 jaar oud.
Van vroeg af aan was ik al omringt door kleine knaagdieren. Dat komt een beetje door m`n ouders, die hebben vroeger raskonijnen gefokt. Enja de appel valt niet ver van de boom. Toen ik klein was heb ik van alles gehad; konijnen, cavia`s, hamsters, muizen en degoe`s. Helaas ging deze hobby verloren toen ik naar de brugklas ging, ik had ver simpel weg geen tijd mee voor.
Nu wil ik het weer oppakken, ik heb besloten om hamsters te fokken. Ik wil uiteraard niet te hard van de stapel lopen, gewoon rustig beginnen met 1 paar. En nu ik ben aangesloten bij deze forum moet het wel haast wel lukken, er staan genoeg tips en ervaringsverhalen op.
Ik heb nu nog geen hok, hamster helemaal niks. Het Hok(boekenkast) ben ik van plan om deze week te kopen. De maten zijn 90cm(breed) bij 176cm(hoog) bij 35 cm(diep). met 4 horizonitale planken. Wat ik later wil opdelen in 8 hokken doormiddel van een tussenplankje. De voorkant wil ik een glasplaatje hebben van 15cm hoog(hopelijk kunnen ze hier niet overheen klimmen)<<weet>>.
De hamsterkeuze is gevallen op wildkleur, aangezien ik deze het mooste vind. Maar wie weet wat de toekomst brengt;)
Verder zijn mijn doelen om een zo mooi en zo lief mogelijk ras te fokken(teminste dat wil ik proberen).
Zo dit was een korte samenvatting van mij en mijn doelen.
Sipke Jan