weet eigenlijk niet of dit hier goed staat maar ik plaats het toch.. kan altijd verzet worden moest het nodig zijn..
mijn hamsters zitten beiden in een traliekooi, en staan beiden aan een venster (let wel: een venster dat NOOIT opengaat om de simpele reden dat het gewoon NIET open kan

) nu, ze staan aan de oostkant van ons huis, dus de eerste zon is altijd voor hun. en ik moet zeggen achter glas word dat vlug te warm. maar ik heb nergens anders plaats om mijn diertjes te zetten. dus ik had daar een oplossingvoor. ik plaats schaduwdoeken voor het venster. en dat helpt, het is wat frisser, maar natuurlijk kun je niet alle warmte afnemen. nu, ik weet niet hoe warm het buiten is maar neem nu aan dat het vandaag achter dat glas toch wel rond de 15 a 20 graden is. en semmie ligt al open en bloot in zijn hok.; eigenlijk in zijn radje, weg van alle zaagsel, weg van zijn nestje gewoon in het radje in de openlucht. daar heb ik persoonlijk geen problemen mee maar wat als het deze zomer 30 graden word? gaat hij daar niet te veel vanaf zien? yindi lijkt er nog geen last van te hebben, die ligt nog steeds in haar nestje te slapen. maar om semmie maak ik me zorgen omdat hij nu al uit zijn nestje ligt. dus wat zijn de beste dingen die ik kan doen voor verkoeling.. daarom nog niet voor nu, maar dan zeker voor deze zomer moest hij er last van hebben, ik ben liever op alles voorbereid

yindi heeft er vorige zomer geen last van gehad... daarom weet ik ook niet goed wat ik allemaal kan doen.