Welcome
Welkom op het Dwerghamsterforum,

Op dit forum worden dingen besproken over Dwerghamsters.
U bent nu te gast op ons forum en wij hopen u vaker te zien.
Ook vinden wij het gezellig als u ons forum komt versterken met uw aanwezigheid.

Veel plezier en tot gauw.

Met vriendelijke Groet,

Het beheer Vlindchi.

warmte

Hier kunt u alles vragen over de Gezondheid en welzijn van uw dier.

Moderator: Vlindchi

warmte

Postby jana on Mon Mar 31, 2008 8:42 am

weet eigenlijk niet of dit hier goed staat maar ik plaats het toch.. kan altijd verzet worden moest het nodig zijn..

mijn hamsters zitten beiden in een traliekooi, en staan beiden aan een venster (let wel: een venster dat NOOIT opengaat om de simpele reden dat het gewoon NIET open kan :) ) nu, ze staan aan de oostkant van ons huis, dus de eerste zon is altijd voor hun. en ik moet zeggen achter glas word dat vlug te warm. maar ik heb nergens anders plaats om mijn diertjes te zetten. dus ik had daar een oplossingvoor. ik plaats schaduwdoeken voor het venster. en dat helpt, het is wat frisser, maar natuurlijk kun je niet alle warmte afnemen. nu, ik weet niet hoe warm het buiten is maar neem nu aan dat het vandaag achter dat glas toch wel rond de 15 a 20 graden is. en semmie ligt al open en bloot in zijn hok.; eigenlijk in zijn radje, weg van alle zaagsel, weg van zijn nestje gewoon in het radje in de openlucht. daar heb ik persoonlijk geen problemen mee maar wat als het deze zomer 30 graden word? gaat hij daar niet te veel vanaf zien? yindi lijkt er nog geen last van te hebben, die ligt nog steeds in haar nestje te slapen. maar om semmie maak ik me zorgen omdat hij nu al uit zijn nestje ligt. dus wat zijn de beste dingen die ik kan doen voor verkoeling.. daarom nog niet voor nu, maar dan zeker voor deze zomer moest hij er last van hebben, ik ben liever op alles voorbereid :roll: yindi heeft er vorige zomer geen last van gehad... daarom weet ik ook niet goed wat ik allemaal kan doen.
jana
Keurings Dwerg

Postby Nina on Mon Mar 31, 2008 9:41 am

Mss ligt Semmie nu al uit zijn huisje omdat hij daar gewoon zin in had. José durft dat ook te doen, ze staat op een plek waar het altijd redelijk dezelfde temperatuur blijft.
Dan ligt ze in haar radje of in haar hangmatje en dan schrik ik me altijd een ongeluk omdat ze, dacht ik dan, dood was.
Moest het toch van de wartme zijn, dan kan je in de zomer mss een ventilatortje bij hun zetten. Of dat kan ook een dwaas idee zijn, maar mij lijkt het wel goed.
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby jana on Mon Mar 31, 2008 9:51 am

ik dacht dat dat niet zo goed was, misschien ben ik mis.. het kan inderdaad zijn dat het gewoon is omdat hij er zin in had maar dan vind ik dit wel raar:
eergisteren deed hij dit ook (was warm weer)
gisteren deed hij dit niet (de zon scheen niet, en het regende)
vandaag doet hij dit wel (is warmer weer dan gisteren)
jana
Keurings Dwerg

Postby Nina on Mon Mar 31, 2008 9:53 am

Tja, dan kan het idd met de warmte te maken hebben. Is hij mss al wat ouder?
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby jana on Mon Mar 31, 2008 10:01 am

neen juist niet, hij is de jongste van de 2.
yindi heb ik nu 1 jaar dus is ze 1 jaar en 2 maand.
en semmie heb ik nu 3maand en is dus 4maand en een half.
het zal waarschijnlijk ook afhangen van hamster tot hamster wat ze kunnen verdragen? zoals bij de mensen, de een kan tegen warmere temperaturen dan de ander?
jana
Keurings Dwerg

Postby Nina on Mon Mar 31, 2008 10:47 am

Ja, waarschijnnlijk wel. Maar als Yindi er het minste last van heeft, mss kan je dan Semmie bij heel warm weer ergens anders zetten, dan moet je niet meteen twee kooien verplaatsen. Op de gang zetten ofzo, daar is het meestal koeler, bij ons toch.
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby Vlindchi on Mon Mar 31, 2008 11:05 am

Hier thuis liggen ook sommige hammies bloot in het wieltje.

Kan geen kwaad.
Maar als het in de zomer zo warm word zou ik wel een oud vochtig washandje in de kooi leggen zodat ze toch wat afkoeling hebben.
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Postby jana on Tue Apr 01, 2008 8:34 am

ok, bedankt vlindchi :P

edit: naar aanleiding van het andere topic (koude) wat is het warmste temperatuur dat de meeste hamsters kunnen verdragen? of vanaf wanneer (welke temperatuur dus) zou jij een vochtig washandje als afkoeling in hun kooi leggen?
jana
Keurings Dwerg

Postby Vlindchi on Tue Apr 01, 2008 5:41 pm

ik zou er een washandje in leggen als het warmer word dan 23 graden..
Groetjes Sabrina
Image
Vlindchi
ForumBeheer

Postby Nina on Tue Apr 01, 2008 7:16 pm

Ik ga Henna dan denk ik gewoon op de gang zetten, of buiten in de schaduw, maar dan haal ik haar 's nachts wel binnen ;)
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby jana on Wed Apr 02, 2008 8:25 am

Is dat niet te veel stress?? Uw hamster 2keer per dag verzetten van plaats? Als ik mijn hamsters ergens anders zet, heb dit ooit eens gedaan. Ze stonden niet zo ver van waar ze normaal stonden maar mijn hamstertjes waren echt wel overactief dan.. Continu tralieknagen en omhoogklimmen enzo.. Ik heb altijd gedacht dat dat door de stress kwam.. Omdat hun kooi in een andere omgeving staat.
jana
Keurings Dwerg

Postby Nina on Wed Apr 02, 2008 11:37 am

José staat in de zomer soms buiten in de frisse lucht, ze werd toen niet hyperactief. Mss hangt het af van hamster tot hamster?
Pootje van Henna
Slaapwel José...
Nina
FotoWedstrijd Winnaar.

Postby jana on Wed Apr 02, 2008 12:11 pm

Ja waarschijnlijk...Je zult het dan wel zien.
jana
Keurings Dwerg

Return to Gezondheid & Welzijn.